Inspirativní videa

Inspirativní video pro podporu dětí s náročným chováním

Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání spolupracuje s norskou organizací RVTS Ost (Regional Resource Center on Violence, Traumatic Stres and Suicide Prevention, Region East), konkrétně s Dr. Larsem Lysterem. RVTS Ost je centrem pro podporu duševního zdraví a prevenci sebevražd a z jeho dílny vzešlo i sdílené inspirativní video. ČOSIV díky vzájemnému partnerství s RVTS […]

Záznam semináře o práci s dětmi s náročným chováním

Na dvoudenní návštěvu za námi na začátku září po několika odložených termínech kvůli pandemii koronaviru konečně mohly přijet dvě norské psycholožky Kaja Johanessen a Ann-Karin Nielsen Bakken z Dětského psychiatrického centra Østbytunet. S oběma dlouhodobě spolupracujeme a byly jsme s nimi v úzkém kontaktu během dvouletého výcviku o práci s dětmi s náročným chováním. Během něj jsme s účastníky výcviku navštívili i samotné centrum, kde obě působí. Cílem jejich návštěvy byla především dvě akce – závěrečné dvoudenní školení pro účastníky výcviku a veřejný […]

Informační spoty pro děti i pedagogy

ČOSIV ve spolupráci s Ámos Vision, společností provozující školní informační portály prostřednictvím velkoformátových interaktivních obrazovek, chystá sérii informačních spotů pro děti i pedagogy k tématům návrat dětí do škol, duševní zdraví a wellbeing, základní lidská a dětská práva, rovné příležitosti a společné vzdělávání. Jsme rádi, že můžeme být školám blíže i touto jednoduchou a pro děti […]

PBIS na konferenci DYSKORUNKA 2020(21)

Dne 4.2. 2020 jsme představili na konferenci DYSKORUNKA 2020(21) základní pilíře přístupu PBIS k prevenci náročného chování žáků ve škole a diferencované intervenci poskytované v závislosti na míře podpory, kterou žáci v oblasti sociálního fungování ve škole potřebují. Záznam prezentace si můžete pustit zde

Wellbeing žáků a učitelů: Jak se cítí děti a učitelé zcela zásadně ovlivňuje úspěšnost vzdělávání

Proč je důležité zabývat se wellbeingem žáků a učitelů? Téma duševního klidu a vyrovnanosti je vzhledem k náročnosti těchto dnů jedno z těch nejzásadnějších. Existuje ale i řada dalších důvodů, proč se mu věnovat právě ve školách. Věděli jste třeba, že? - 30 procent českých žáků je obětí šikany (data z mezinárodního výzkumu PISA) - 7 ze […]

Jak rozvíjet vztahy se žáky v době online výuky

Americká učitelka Rita Pierson ve svém Ted Talku Každé dítě potřebuje hrdinu říká, že děti se nic nenaučí od těch, které nemají rády. Možná vás nemusí každé dítě mít opravdu rádo, ale aby se mohlo učit, potřebuje mít každé dítě pocit, že ho respektujete, že ho vnímáte, že se o něj zajímáte, že je pro vás důležité. […]

Wellbeing a podpora žáků s nepříznivými podmínkami v distanční výuce

Místopředsedkyně ČOSIV Lenka Felcmanová představuje téma wellbeingu a podpory žáků s nepříznivými podmínkami v distanční výuce. Přibližuje způsoby, jak jim učitel může pomoci tuto situaci nejlépe zvládnout.  Zabývá se stresovými situacemi, které může tento typ výuky vyvolávat a popisuje obecnou teorii fungování mozku ve stresu a nabízí možnosti, jak s každou z částí mozku pracovat.  Popisuje […]

Duševní zdraví dětí a jejich práva během pandemie

On-line diskuze  Duševní zdraví dětí a jejich práva během pandemie (PDF) : Děti by na náročné situace neměly být samy. Současná pandemie má rozsáhlý dopad na životy dětí v mnoha oblastech. Děti i jejich rodiče proto potřebují dostatek informací, podpory i možností, kam se kdykoliv obrátit s žádostí o pomoc. Vyplynulo to z online diskuze, kterou jsme […]

Podpora dětí se SVP během pandemie

Záznam z 1. on-line setkání pro pracovníky školních poradenských pracovišť V těchto dnech každý z nás potřebuje podporu. Obzvlášť ti, kteří ji sami poskytují jiným. Ve středu 18.11. 2020 jsme proto pořádali 1. online setkání pro pracovníky školních poradenských pracovišť. O setkání byl opravdu mimořádný zájmem a zúčastnilo se ho přes 160 školních poradenských pracovníků, ředitelů a učitelů […]

Podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v době epidemie koronaviru

Současná situace klade vysoké nároky na všechny zúčastněné – děti, rodiče i učitele. Všichni se v této době učíme, jak zvládnout vzdělávání dětí v mimoškolním prostředí. Ne vždy daří najít rovnováhu mezi požadavky kladenými ze strany škol a časovými a psychickými kapacitami rodičů a dětí. Musíme myslet také na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, jejichž vzdělávání je […]

Funkční analýza chování a individuální výchovný plán

Webinář na téma Funkční analýza chování (FACH) představuje principy, postupy a ukázky nástrojů diagnostického přístupu pro určování funkce chování žáka, využívaného při poskytování víceúrovňové podpory chování v rámci PBIS (Pozitivní podpora chování žáků). Webinář se věnuje také základním charakteristikám tvorby Individuálního výchovného plánu, který využívá informací získaných prostřednictvím funkční analýzy chování a slouží jako podklad […]

Česko-slovenské online debaty na téma nouzový stav ve vzdělávání

Češi a Slováci se spojí v debatě o vzdělávání na Česko-slovenských online debatách k nouzovému stavu ve vzdělávání a budou diskutovat řešení a příležitosti. Debaty proběhnou v šesti po sobě jdoucích týdnech, vždy ve čtvrtek od 13–14 hod., a to: 30. 4., 7. 5., 14. 5., 21. 5., 28. 5. a 4.6. Přístupné budou na […]

Webinář NPI ČR na téma Jak dnes může škola podpořit rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami?

Webinář Tomáše Machalíka z Národního pedagogického institutu ČR s  Lenkou Hečkovou z  ČOSIV k tématu poskytování podpůrných opatření dětem se speciálními vzdělávacími potřebami a podpoře jejich rodičů při vzdělávání v době nouzového stavu. Situace rodičů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami je v současném režimu distančního domácího vzdělávání specifická. Rodiče musí zajistit nejen domácí výuku svých dětí, ale […]

Webinář NPI ČR na téma Jak dnes poskytovat podpůrná opatření?

Webinář Tomáše Machalíka z Národního pedagogického institutu ČR s místopředsedkyní ČOSIV Lenkou Felcmanovou k tématu poskytování podpůrných opatření dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v době nouzového stavu.

Traumatizovaný mozek

Krátké šestiminutové video přibližuje,  proč a jak reaguje mozek dítěte s traumatickými zážitky na stres i na první pohled bezvýznamné situace. Počet dětí s vývojovým traumatem je značný. Ve školách se často projevují náročným chováním, jehož příčinám a spouštěčům je někdy obtížné správně porozumět. Pokud se o to pokusíme, můžeme chování dětí lépe chápat a nastavit […]

Inkluze pohledem rodiče, speciálního pedagoga a ředitele školy

Inkluze není žádnou novinkou. Je to dlouhodobý proces, na nějž jsme se v České republice vydali již po pádu železné opony. Děti s potřebou podpory se v českých školách vzdělávají  léta, jsou jich desítky tisíc a jejich přesun ze speciálního do hlavního vzdělávacího proudu je dlouhodobý a kontinuální trend. V posledních letech se však z tématu […]

Jak podpořit děti s náročným chování v důsledku negativních zážitků v raném dětství

V České republice narůstá počet dětí s vývojovým traumatem. Ve školách se často projevují náročným chováním, jehož příčinám a spouštěčům je někdy obtížné správně porozumět. Seminář norských lektorek Kajy Næss Johannessen a Ann-Karin Nielsen Bakken je zaměřen na představení vlivu traumatu v raném dětství na celkový vývoj mozku a jeho další fungování v pozdějším věku. […]

Podpora duševního zdraví ve školách - metodiky a přístupy

V pátek 10. ledna 2020 ČOSIV ve spolupráci s Národní sítí Místních akčních skupin (NS MAS ČR) spoluorganizoval seminář na téma podpory dětského duševního zdraví ve školách. Semináře se zúčastnilo přes 50 odborníků z MAS po celé ČR a také koordinátoři reformy péče o duševní zdraví. První blok zaštítila Klára Laurenčíková, předsedkyně ČOSIV a Výboru pro práva […]

Vývoj mozku - chování dětí náročné na intervenci

Přednáška Larse Lystera se věnuje přístupům k žákům s náročným chováním v práci učitelů a dalších pedagogických pracovníků. Jaké jsou příčiny tohoto chování? Jaké jsou účinné mechanismy pro zvládání silných emočních projevů v chování žáků? Jak můžeme žáky s problémy v chování ve škole nejlépe podpořit? Jaké jsou efektivní metody a techniky snižování četnosti projevů […]

PBIS: Prevention is the key

V přednášce Margreet van Oudheusden je představena metoda intervence PBIS (Positive Behavior Intervention and Support), především PROČ, JAK a CO tato intervence mění v chování žáků. Jedná se o komplexní systém zaměřený na management třídy, nastavení školního prostředí a cílenou intervenci u žáků s problémovým chováním.

Práva a participace dětí - videospoty

Úřad pro mezinárodněprávní ochranu dětí (UMPOD) inicioval vznik česky dabované verze animovaných videospotů o právech dětí v justici, které pocházejí od FRA - Agentury EU pro základní práva. Videa lze využít v rámci společenské diskuse o právech dětí, informování dětí o jejich právech, vzdělávání a v rámci prevence porušování práv dětí. Videa PRÁVA DĚTÍ V […]

Přednáška Steva Goodmana - PBIS

Přednáška Steva Goodmana, ve které představuje výzkumně ověřený koncept prevence a intervence zaměřený na problémové chování žáků Positive Behavior Intervention and Support (PBIS). Jedná se o komplexní systém zaměřený na management třídy, nastavení školního prostředí, cílenou intervenci u žáků se závažnými problémy v chování i podporu zapojování rodičů žáků. Efektivita PBIS byla ověřena mnoha výzkumnými […]

Metodické video - Plán podpory žáka

Načerpejte informace a inspiraci díky metodickému videu na téma Plánování podpory žáka - představení postupu s využítím zjednodušeného plánu pedagogické podpory. V metodickém videu je představeno použití zjednodušeného plánu podpory žáka uvedeného v sekci METODY A POSTUPY s příklady konkrétních opatření, které lze využít v podpoře žáka se sníženou schopností koncentrace pozornosti. Lektorka: Lenka Felcmanová

Metodické video - Rozvoj sluchového vnímání

Načerpejte informace a inspiraci díky metodickému videu na téma Rozvoj sluchového vnímání u dětí v předškolním věku a na začátku školní docházky. Inspirace pro efektivní podporu rozvoje jednotlivých složek sluchového vnímání u dětí v předškolním a mladším školním věku, které lze využít v přípravě na školní docházky nebo při reedukaci. Lektorka: Lenka Felcmanová

Metodické video - Rozvoj zrakového vnímání

Načerpejte informace a inspiraci díky metodickému videu na téma Rozvoj zrakového vnímání u dětí v předškolním věku a na začátku školní docházky. Inspirace pro efektivní podporu rozvoje jednotlivých složek zrakového vnímání u dětí v předškolním a mladším školním věku, které lze využít v přípravě na školní docházky nebo při reedukaci. Lektorka: Lenka Felcmanová

Nové přístupy k duševnímu zdraví a psychické odolnosti učitelů

Přinášíme vám záznam semináře na téma "Nové přístupy k duševnímu zdraví a psychické odolnosti učitelů".

Heinrich Zille Grundschule

Heinrich Zille Grundschule je škola v berlínské čtvrti Kreuzberg, ve které je již po desetiletí vyšší podíl obyvatel s imigrantskými kořeny, zejména z Turecka. První až třetí ročníky jsou spojené do věkově heterogenních tříd, od čtvrtého do šestého ročníku jsou již žáci vzdělávání ve věkově homogenních třídách. Škola je rozmístěna ve více budovách. Heinrich Zille […]

Heinz Brandt Sekundarschule

Heinz Brandt Schule je sekundární škola, ve které jsou žáci vzděláváni v 7. až 10. ročníku. Na rozdíl od tradičních sekundární škol v Německu, tato škola vzdělává společně žáky maturitních a nematuritních oborů. Po jednotné zkoušce v 10. ročníku žáci dále pokračují ve vzdělávání dle své profilace na gymnáziu nebo v odborné přípravě na výkon […]

Erika Mann Grundschule - video

Erika Mann Grundschule je berlínskou základní školou pro žáky 1. až 6. ročníku. Tato škola nabízí program od 6. hodiny ranní do 6. hodiny večerní. Jedná se o oceňovanou inkluzivní školu, mj. obdrželi ocenění také za architektonické řešení interiéru školy. Do vize školy patří: Projektové vyučování Slovní hodnocení Integrace žáků cizinců do společnosti Multi-profesionální tým […]

© 2018 - cosiv.cz
web vytvořilo kreativní studio MIRSA Bohemia