Inkluze není žádnou novinkou. Je to dlouhodobý proces, na nějž jsme se v České republice vydali již po pádu železné opony. Děti s potřebou podpory se v českých školách vzdělávají léta, jsou jich desítky tisíc a jejich přesun ze speciálního do hlavního vzdělávacího proudu je dlouhodobý a kontinuální trend. V posledních letech se však z tématu inkluze stalo mediální a politické téma. To zavádění do praxe příliš neprospělo a namísto hledání cest, jak implementaci inkluze podpořit, se často hledají důvody, proč to nejde.
Debata s matkou dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, speciální pedagožkou a předsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání a ředitelkou základní školy ZŠ Gutha Jarkovského, které mají s inkluzí z různých úhlů pohledu dlouhodobé praktické zkušenosti, se konala 3. dubna 2019 v Městské knihovně v Praze.
Zkrácené záznamy:
Jitka Kendíková - Inkluze pohledem ředitele školy
Klára Laurenčíková - Inkluze pohledem speciálního pedagoga
Lenka Hečková - Inkluze pohledem rodiče