Literatura

ACE study: Jak negativní zkušenosti v dětství ovlivňují náš další život?

Respektovaný výzkum Center pro kontrolu a prevenci nemocí publikovaný v roce 1998 pod označením ACE Study o vlivu negativních zkušeností v dětství (NZD) na zdraví a kvalitu života v dospělosti je konečně dostupná v plné verzi i v češtině. Studie Adverse Childhood Experiences (ACE) Study patří dodnes k nejcitovanějším zdrojům v oblasti podpory ohrožených dětí a její […]

Jak na žáky

Jak na žáky - Martina Tesařová a kol. Publikace zaměřující se na řešení každodenních náročných situací ve třídě jako např. kyberšikana, vulgární a rasistické chování, vyjednávání s problémovými rodiči, záškoláctví, krádeže atd. Formou krátkých příběhů z praxe představuje kniha rozbor řešení (dobrých i různým způsobem rizikových) a jejich dopady na žáka z hlediska výchovy, třídního kolektivu, učitelského sboru […]

Speciálně pedagogické minimum pro učitele – Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Speciálně pedagogické minimum pro učitele – Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami Lenka Bittmanová a kol. Tato publikace, určená především pedagogům základních škol, by měla být součástí každé školní knihovny. Jedná se o publikaci nakladatelství Pasparta, ve které naleznete deset kapitol popisujících nejčastější vzdělávací potřeby-diagnózy. Každou kapitolou čtenáře provází autor […]

Sborník materiálů ke vzdělávání dětí a žáků s PAS a těžkým kombinovaným postižením

Sdílíme Sborník výukových materiálů, učebních pomůcek a studijních zdrojů ke vzdělávání dětí a žáků s poruchou autistického spektra a těžkým kombinovaným postižením, který byl zpracován v rámci projektu Zkvalitnění a rozšíření speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Vliv stresu na zdraví pedagogů

Tento článek expertů z Pensylvánské státní univerzity, vydaný za podpory Nadace Roberta Wooda Johnsona, je jedním ze série textů věnovaných otázce potřeby výzkumu, praxe a zásad na podporu sociálního a emočního učení. Sociální a emoční učení se definuje jako proces, díky němuž děti i dospělí získávají a efektivně využívají znalosti, přístup a kompetence nutné k pochopení a […]

Metodika matematiky podle Netty Engels, pro děti které mají problémy s počítáním

Metodika Matematiky podle Netty Engels je metodika určená pro výuku matematiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají problémy s počítáním. Původně vznikla pro výuku dětí s Downovým syndromem, ale je využitelná pro všechny děti s mentálním postižením nebo jakékoliv děti, které potřebují větší podporu a více procvičování. V praxi se ukazuje, že stávající metody […]

Nakladatelství Portál - Hry pro zábavu i sebepoznání - první stupeň

Nakladatelství Portál připravilo k využití pracovní listy zaměřené na hry pro zábavu i sebepoznání. Jedná se o ukázky z jednotlivých knih, které se tématem zabývají. 100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí - pracovní listy: Trojice Femininní, maskulinní Hry k poznání sebe sama Logopedické hry pro větší děti - pracovní listy: S - obrázková […]

Nakladatelství Portál - Hry pro zábavu a sebepoznání - druhý stupeň

Nakladatelství Portál připravilo k využití pracovní listy zaměřené na hry pro zábavu i sebepoznání. Jedná se o ukázky z jednotlivých knih, které se tématem zabývají. Hry pro tvořivé myšlení - pracovní listy Ruce, nohy Dej mi to + zadání Přijdou tři logici do baru - pracovní list Logické myšlení, kreativita bez matematiky + Řešení Zábavné […]

© 2018 - cosiv.cz
web vytvořilo kreativní studio MIRSA Bohemia