Inspirace

Až se sejdeme ve škole

Materiál Až se sejdeme ve škole - krizový plán (PDF) pro mateřské, základní a střední školy k návratu dětí do škol po izolaci, spojené s pandemií onemocnění Covid – 19, vznikl ve spolupráci mateřské školy a jeslí Bambíno a základní školy Square, za podpory Poradny Vigvam. Záštitu nad dokumentem převzaly Odborná společnost pro prevenci rizikového […]

Návrat do škol po přerušení výuky: Postupy podporující pocit bezpečí, předvídatelnost prostření a očekávané chování

Žáci se musí ve škole cítit bezpečně a mít dobré vztahy s vrstevníky i učiteli, aby se vůbec mohli  učit, rozvíjet svůj vzdělávací potenciál a dosahovat vzdělávacích úspěchu. Řada žáků je v době výjimečného stavu vystavena různě náročným podmínkám a zážitkům. Všichni zažili změnu v režimu, izolaci bez kamarádů, školy a obvyklých aktivit.  U řady dětí […]

Podpora lidí s PAS v nejistých dobách

V přiloženém pdf souboru přinášíme překlad materiálu od kolegů z Frank Porter Graham Child Development Institute, který shrnuje inspiraci a dobrou praxi k podpoře lidí s PAS za současné epidemie COVID - 19. Posloužit může jistě také jako inspirace k podpoře dalších osob se zdravotním postižením zejména s postižením mentálním či kombinovaným. Materiál vychází z toho, že všechny […]

Podpora duševního zdraví ve školách - metodiky a přístupy

V pátek 10. ledna 2020 ČOSIV ve spolupráci s Národní sítí Místních akčních skupin (NS MAS ČR) spoluorganizoval seminář na téma podpory dětského duševního zdraví ve školách. Semináře se zúčastnilo přes 50 odborníků z MAS po celé ČR a také koordinátoři reformy péče o duševní zdraví. První blok zaštítila Klára Laurenčíková, předsedkyně ČOSIV a Výboru pro práva […]

Výuka sociálně-emočního učení na dálku

Přinášíme několik jednoduchých tipů pro učitele, jak zařadit sociálně-emoční učení do současné distanční výuky. Vycházíme z článku How to Teach Social Emotional Learning When Students Are not in School, Education Week Mnoho dětí, žáků, studentů prochází v současné době nelehkým obdobím. Musí se vyrovnat s karanténou, kterou přinesla současná pandemie koronaviru, nemohou se vídat se svými přáteli, spolužáky, […]

Podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v době epidemie koronaviru

Současná situace klade vysoké nároky na všechny zúčastněné – děti, rodiče i učitele. Všichni se v této době učíme, jak zvládnout vzdělávání dětí v mimoškolním prostředí. Ne vždy daří najít rovnováhu mezi požadavky kladenými ze strany škol a časovými a psychickými kapacitami rodičů a dětí. Musíme myslet také na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, jejichž vzdělávání je […]

Podpora duševního zdraví ve školách - metodiky a přístupy

V pátek 10. ledna 2020 ČOSIV ve spolupráci s Národní sítí Místních akčních skupin (NS MAS ČR) spoluorganizoval seminář na téma podpory dětského duševního zdraví ve školách. Semináře se zúčastnilo přes 50 odborníků z MAS po celé ČR a také koordinátoři reformy péče o duševní zdraví. První blok zaštítila Klára Laurenčíková, předsedkyně ČOSIV a Výboru pro práva […]

Infografiky - náročné chování ve školách

Náročné chování je zastřešující pojem pro chování dětí, které se výrazně odlišuje od očekávaného chování pro daný věk a negativně ovlivňuje učení a vztahy ve škole. Učení a chování jsou úzce spojené nádoby – neřešené problémy v učení mohou vést k problémům v chování a naopak, problémy v chování mají negativní dopad na učení. Efektivní […]

Infografiky - inkluze

Co je to inkluzivní vzdělávání? V čem spočívá podstata tzv. inkluzivní reformy účinné od září školního roku září 2016/2017? Co jsou to speciální vzdělávací potřeby a na jaká podpůrná opatření mají děti se speciálními vzdělávacími potřebami nárok? Novela školského zákona č. 82/2015 (tzv. inkluzivní) nezavedla od 1. září 2016 inkluzi v českých školách. Přinesla však několik […]

Nakladatelství Portál - Hry pro zábavu i sebepoznání - první stupeň

Nakladatelství Portál připravilo k využití pracovní listy zaměřené na hry pro zábavu i sebepoznání. Jedná se o ukázky z jednotlivých knih, které se tématem zabývají. 100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí - pracovní listy: Trojice Femininní, maskulinní Hry k poznání sebe sama Logopedické hry pro větší děti - pracovní listy: S - obrázková […]

Nakladatelství Portál - Hry pro zábavu a sebepoznání - druhý stupeň

Nakladatelství Portál připravilo k využití pracovní listy zaměřené na hry pro zábavu i sebepoznání. Jedná se o ukázky z jednotlivých knih, které se tématem zabývají. Hry pro tvořivé myšlení - pracovní listy Ruce, nohy Dej mi to + zadání Přijdou tři logici do baru - pracovní list Logické myšlení, kreativita bez matematiky + Řešení Zábavné […]

Karty potřeb dětí pro sebereflexi praxe učitele

Organizace Liga lidských práv vytvořila v rámci projektu Férová škola KARTY POTŘEB DĚTÍ PRO UČITELE. V JAKÝCH SITUACÍCH KARTY POUŽÍVAT Primární cíl karet je zhodnotit vaši učitelskou praxi. Co z hlediska potřeb dětí vaše hodiny plní a co ne? Co by se dalo vylepšit? Dále je lze použít během přípravy na hodinu a ověřit si, […]

Vizualizace nejčastějších pokynů a instrukcí

Porozumění nejčastěji používaným instrukcím můžeme podpořit tím, že pro ně vytvoříme vhodnou vizuální podobu a s ní vytvoříme komunikační karty. Ty můžeme používat u nejmladších žáků s celou třídou nebo je můžeme používat individuálně vůči konkrétnímu žákovi nebo žákům.

Co můžu udělat? Pomůcka pro nácvik řešení problémových situací

Pomůcku můžeme využívat v podpoře rozvoje sociálně-emočních kompetencí u žáků s impulzivními reakcemi a častější tendencí dostávat se ve škole do konfliktních situací. Lze ji však používat se všemi žáky v rámci třídnických hodin nebo osobnostně sociální výchovy, zejména v době, kdy společně nastavujeme pravidla chování ve skupině. Pomůcka slouží k poznávání a podpoře zvnitřňování […]

© 2018 - cosiv.cz
web vytvořilo kreativní studio MIRSA Bohemia