Inspirace

10 triků, aby dítě lépe spalo

Blíží se večer a vaše dítě je stále plné energie a elánu. Už při uspávání tušíte, že čtení pohádek bude v pravém slova smyslu nekonečný příběh a během noci k vám do ložnice dorazí nečekaná návštěva s plyšákem v ruce se slovy „Mami, tati, já nemůžu spát“.  Příčin nespavosti u dětí je spoustu. Zvýšená aktivita […]

Inspirativní video pro podporu dětí s náročným chováním

Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání spolupracuje s norskou organizací RVTS Ost (Regional Resource Center on Violence, Traumatic Stres and Suicide Prevention, Region East), konkrétně s Dr. Larsem Lysterem. RVTS Ost je centrem pro podporu duševního zdraví a prevenci sebevražd a z jeho dílny vzešlo i sdílené inspirativní video. ČOSIV díky vzájemnému partnerství s RVTS […]

Vzorové dokumenty - nastavování podpory pro chronicky nemocné děti ve školách

Pracovní skupina při České pediatrické společnosti, jejíž členkou je i místopředsedkyně ČOSIV Lenka Felcmanová, připravila vzorové dokumenty, které mohou pomoci při nastavování podpory pro chronicky nemocné děti ve školách. Jedná se o: - návrh smlouvy mezi školou a rodiči o poskytování péče o dítě s chronickým onemocněním - vzorový plán péče o dítě s diabetem […]

Jak rozvíjet vztahy se žáky v době online výuky

Americká učitelka Rita Pierson ve svém Ted Talku Každé dítě potřebuje hrdinu říká, že děti se nic nenaučí od těch, které nemají rády. Možná vás nemusí každé dítě mít opravdu rádo, ale aby se mohlo učit, potřebuje mít každé dítě pocit, že ho respektujete, že ho vnímáte, že se o něj zajímáte, že je pro vás důležité. […]

Vliv stresu na zdraví pedagogů

Tento článek expertů z Pensylvánské státní univerzity, vydaný za podpory Nadace Roberta Wooda Johnsona, je jedním ze série textů věnovaných otázce potřeby výzkumu, praxe a zásad na podporu sociálního a emočního učení. Sociální a emoční učení se definuje jako proces, díky němuž děti i dospělí získávají a efektivně využívají znalosti, přístup a kompetence nutné k pochopení a […]

Návrat do škol po přerušení výuky: Postupy podporující pocit bezpečí, předvídatelnost prostření a očekávané chování

Žáci se musí ve škole cítit bezpečně a mít dobré vztahy s vrstevníky i učiteli, aby se vůbec mohli  učit, rozvíjet svůj vzdělávací potenciál a dosahovat vzdělávacích úspěchu. Řada žáků je v době výjimečného stavu vystavena různě náročným podmínkám a zážitkům. Všichni zažili změnu v režimu, izolaci bez kamarádů, školy a obvyklých aktivit.  U řady dětí […]

Webinář NPI ČR na téma Jak dnes poskytovat podpůrná opatření?

Webinář Tomáše Machalíka z Národního pedagogického institutu ČR s místopředsedkyní ČOSIV Lenkou Felcmanovou k tématu poskytování podpůrných opatření dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v době nouzového stavu.

Jak podpořit děti s náročným chování v důsledku negativních zážitků v raném dětství

V České republice narůstá počet dětí s vývojovým traumatem. Ve školách se často projevují náročným chováním, jehož příčinám a spouštěčům je někdy obtížné správně porozumět. Seminář norských lektorek Kajy Næss Johannessen a Ann-Karin Nielsen Bakken je zaměřen na představení vlivu traumatu v raném dětství na celkový vývoj mozku a jeho další fungování v pozdějším věku. […]

Index inkluze - průvodce rozvoje školy na základně inkluzivních hodnot

Českou republiku navštívil v květnu 2019 Anthony Booth - autor publikace INDEX INKLUZE s podtitulem průvodce rozvoje školy na základě inkluzivních hodnot. Pozvání dostal v rámci projektu INSCHOOL, který se zaměřuje na podporu inkluze romských dětí a zavádí Index inkluze do českých škol. V současné době s Indexem pilotně pracují na třech vybraných školách v […]

Vývoj mozku - chování dětí náročné na intervenci

Přednáška Larse Lystera se věnuje přístupům k žákům s náročným chováním v práci učitelů a dalších pedagogických pracovníků. Jaké jsou příčiny tohoto chování? Jaké jsou účinné mechanismy pro zvládání silných emočních projevů v chování žáků? Jak můžeme žáky s problémy v chování ve škole nejlépe podpořit? Jaké jsou efektivní metody a techniky snižování četnosti projevů […]

PBIS: Prevention is the key

V přednášce Margreet van Oudheusden je představena metoda intervence PBIS (Positive Behavior Intervention and Support), především PROČ, JAK a CO tato intervence mění v chování žáků. Jedná se o komplexní systém zaměřený na management třídy, nastavení školního prostředí a cílenou intervenci u žáků s problémovým chováním.

PBIS - podpora pozitivního chování dětí a žáků

PBIS - Positive Behavior Intervention and Support je implementační rámec pro výběr a použití výzkumně ověřených preventivních a intervenčních postupů poskytující žákům podporu v oblasti akademické, sociální, emoční a také v oblasti chování. Jeho cílem je nastavit podmínky a procesy ve škole tak, aby se účinně předcházelo problémovému chování žáků. Dopad intervencí je ale mnohem […]

Práva a participace dětí - videospoty

Úřad pro mezinárodněprávní ochranu dětí (UMPOD) inicioval vznik česky dabované verze animovaných videospotů o právech dětí v justici, které pocházejí od FRA - Agentury EU pro základní práva. Videa lze využít v rámci společenské diskuse o právech dětí, informování dětí o jejich právech, vzdělávání a v rámci prevence porušování práv dětí. Videa PRÁVA DĚTÍ V […]

Přednáška Steva Goodmana - PBIS

Přednáška Steva Goodmana, ve které představuje výzkumně ověřený koncept prevence a intervence zaměřený na problémové chování žáků Positive Behavior Intervention and Support (PBIS). Jedná se o komplexní systém zaměřený na management třídy, nastavení školního prostředí, cílenou intervenci u žáků se závažnými problémy v chování i podporu zapojování rodičů žáků. Efektivita PBIS byla ověřena mnoha výzkumnými […]

Týdenní plány

Jednou ze zahraničních inspirací byly týdenní plány, se kterými pracují žáci v primárních i sekundárních školách. V každém předmětu jsou stanoveny úkoly, které mají žáci v průběhu jednoho týdne splnit. Úkoly jsou diferencované podle obtížnosti do tří úrovní (více o diferenciaci obtížnosti v samostatné záložce).

Nové přístupy k duševnímu zdraví a psychické odolnosti učitelů

Přinášíme vám záznam semináře na téma "Nové přístupy k duševnímu zdraví a psychické odolnosti učitelů".

Heinrich Zille Grundschule

Heinrich Zille Grundschule je škola v berlínské čtvrti Kreuzberg, ve které je již po desetiletí vyšší podíl obyvatel s imigrantskými kořeny, zejména z Turecka. První až třetí ročníky jsou spojené do věkově heterogenních tříd, od čtvrtého do šestého ročníku jsou již žáci vzdělávání ve věkově homogenních třídách. Škola je rozmístěna ve více budovách. Heinrich Zille […]

Heinz Brandt Sekundarschule

Heinz Brandt Schule je sekundární škola, ve které jsou žáci vzděláváni v 7. až 10. ročníku. Na rozdíl od tradičních sekundární škol v Německu, tato škola vzdělává společně žáky maturitních a nematuritních oborů. Po jednotné zkoušce v 10. ročníku žáci dále pokračují ve vzdělávání dle své profilace na gymnáziu nebo v odborné přípravě na výkon […]

Erika Mann Grundschule - video

Erika Mann Grundschule je berlínskou základní školou pro žáky 1. až 6. ročníku. Tato škola nabízí program od 6. hodiny ranní do 6. hodiny večerní. Jedná se o oceňovanou inkluzivní školu, mj. obdrželi ocenění také za architektonické řešení interiéru školy. Do vize školy patří: Projektové vyučování Slovní hodnocení Integrace žáků cizinců do společnosti Multi-profesionální tým […]

© 2018 - cosiv.cz
web vytvořilo kreativní studio MIRSA Bohemia