Inspirace ze zahraničí

Co můžu udělat? Pomůcka pro nácvik řešení problémových situací

Pomůcku můžeme využívat v podpoře rozvoje sociálně-emočních kompetencí u žáků s impulzivními reakcemi a častější tendencí dostávat se ve škole do konfliktních situací. Lze ji však používat se všemi žáky v rámci třídnických hodin nebo osobnostně sociální výchovy, zejména v době, kdy společně nastavujeme pravidla chování ve skupině. Pomůcka slouží k poznávání a podpoře zvnitřňování […]

Vizualizace denního rozvrhu a služeb žáků

V navštívené zahraniční škole byly třídy 1. až 3. ročníků vybaveny pomůckami pro vizualizaci režimu dne a služeb, které žáci ve třídě mají.

Vizualizace nejčastějších pokynů a instrukcí

Porozumění nejčastěji používaným instrukcím můžeme podpořit tím, že pro ně vytvoříme vhodnou vizuální podobu a s ní vytvoříme komunikační karty. Ty můžeme používat u nejmladších žáků s celou třídou nebo je můžeme používat individuálně vůči konkrétnímu žákovi nebo žákům.

Vizuální pomůcka pro předvídání následků reakcí

Impulzivita je jedním z projevů syndromu ADHD, řada žáků má také sklon k impulzivním reakcím, aniž by měli tuto diagnózu. Impulzivita je přitom velmi ohrožující, neboť žáka vede k neuváženým reakcím, které jej mohou ohrozit na životě (rozběhne za míčem do silnice, aniž by se rozhlédl, zda nejede auto). Impulzivita také velkou měrou přispívá ke […]

© 2018 - cosiv.cz
web vytvořilo kreativní studio MIRSA Bohemia